Friday, August 04, 2006

Victorie stadion geopend

Dit soort foto's kreeg je elke maand te zien als het Wastora krantje in de bus viel. Kristen Nygaard, prachtige stylist, heeft zijn naam gegeven aan het fancentrum van het nieuwe Victorie stadion. Nou vooruit, DSB Victorie stadion dan. Groot respect voor de man achter DSB, maar de pijnlijke stilte die viel toen de naam aan het perslegioen bekend werd gemaakt, staat me in het geheugen gegrift. En dat terwijl er toch een heuse commissie in het leven was geroepen om een naam te bedenken. Dat Baukje Scheringa hier voorzitster van was, was natuurlijk puur toeval....... Maar, genoeg gezeurd, prachtig stadion, ik zie erg uit naar mijn eerste bezoek over twee weken.

5 comments:

Anonymous said...

Nieuw stadion mooi, maar only 17.000 plaatsen? Wat spelen ze daar?
WJ

Anonymous said...

DSB: Door Scheringa Betaald.

Ronald Mol said...

Ja, ik kan me de radio nog herinneren. Ik weet nog wel dat ik de sportafdeling van Wastora altijd magisch vond. Heb daar mijn eerste Adidas voetbalschoenen gekregen. Mooi moment in een jongensleven.

Ronald Mol said...

Walter, in ieder geval is 17.000 plaatsen nog altijd 17 keer zoveel plekken als het grootste hockeystadion....!!!

Anonymous said...

Het zal in de volksmond wel De Kooy genoemd worden, hadden ze 'm maar niet in de Kooymeer moeten plaatsen.

DSB klinkt in ieder geval beter dan Frisia FinancieringsStadion.

(Gefeliciteerd met de spruit. Is dat een vergroening voor Nederland of voor Cataluña? :) )