Monday, September 25, 2006

Beverwijkse logica

Beverwijk is gedurende de weekenden niet alleen de grootste attractie voor Brabantse gezinnen in trainingspak, ook haar inwoners staan niet bekend als enorme lichten. Zo mocht in een winkel op de Breestraat in Beverwijk een aantal weken geleden de volgende conversatie noteren. Klant tegen kassajuffrouw: "Oh meid, ik ben zo verkouden, zelfs een sigaret smaakt me niet!" Kassajuffrouw overlopend van logica: "Oh, dan moet je menthol sigaretten roken........" Ja, logisch.

5 comments:

Ronald Mol said...

Walter, ligt Vught eigenlijk ook in Brabant? Hoe vaak ben jij wel niet op de Zwarte Markt geweest in trainingspak?

Willem Admiraal said...

Klinkt voor mij eigenlijk heel logisch. Ik snap er de grap niet van.

Misschien te lang in Beverwijk gewoond...

Anonymous said...

En volgens mij heeft de schrijver er zelfs zijn middelbare school gevolgd.

Ronald Mol said...

Ik ben bang dat mijn geheugen me nu toch echt in de steek laat.....

Anonymous said...

Wij hebben geen trainingspakken aan, alleen boerenkielen. Wel flauw dat je me zo laat pas inlicht.
W.