Monday, October 15, 2007

Stadions van de wereld

Gisteren fietsten we langs het terrein van de Alkmaarder Hout. Raar gezicht, want het terrein is eigenlijk helemaal niet zo groot als het in gedachten was. Een mooi en triest gezicht. Terwijl er al weer wordt gesproken over uitbreiding van het huidige stadion, worden er overal ter wereld plannen gesmeed voor nieuwe stadions. In Stockholm zal op 800 meter van het huidige Råsunda een nieuwe tempel verrijzen en zo te zien wordt dit ook een prachtig stadion. En toch blijft het vreemd om de "oude" stadions te zien verdwijnen. Naarmate de jaren verstrijken worden de wedstrijden die er gespeeld zijn heroïscher en grootser dan ze ooit geweest zijn. Zo moest ik gisteren toen ik langs de oude Hout reed direct denken aan het Wastora krantje en de wedstrijden tegen Ipswich Town. Of word ik nu echt heel erg oud?

2 comments:

Anonymous said...

Mollie, of je oud wordt weet ik niet. Wat mij wel vaker bij je opvalt, is dat je last hebt van vals sentiment.
Er is namelijk in de oude Hout nimmer tegen Ipswich gespeeld (immers in het "oude" olympisch stadion na een kansloze uit nederlaag van 3-0 ).

Ronald Mol said...

Graag erken ik in deze mijn meerdere. Een klein moment van onnadenkendheid heeft mij de verkeerde associatie doen maken.