Friday, December 14, 2007

Franse pop

Vandaag gezien in De Wereld Draait Door, de enige weblog op televisie, de band Peppermoon. Representanten van de Franse "hijgmeisjes". Nu doet deze term wat mij betreft het genre tekort, want al jaren houd ik er enorm van. Zo'n zes jaar geleden kocht ik in Montreal de CD van Poppereta, tot op heden, één van de beste CD's bij ons in de kast. De zon gaat schijnen en je krijgt zin in de auto te stappen en naar de zon te rijden. Peppermoon is ook zo'n heerlijk bandje. Ik kende het al en was verrast door hun optreden in DWDD. Toen ik gisteren uit Londen kwam en in de auto naar huis reed, luisterde ik op radio 2 naar Charles Aznavour. Het sfeertje in de ruimte waar je je bevindt verandert stante pede en de zon schijnt in de nacht. Ik houd ervan!

3 comments:

Magnus said...

Heb net even geluisterd op myspace en het klinkt zeker niet onaardig.

Respect dat jij het kent, want er is nog helemaal niets te krijgen of te vinden van deze dames.

Nu maar even Vanessa Paradis uit de kast halen. Lekker hijgen.

Ronald Mol said...

Leuk he? Heb een keer een artikel over het bandje gelezen in Le Figaro, op doorreis van Barcelona naar Nederland.

Unknown said...

hey, ook ik heb het net even geluisterd en vind het erg leuk.
ik kon alleen poppereta nergens terug vinden op internet.
Weet jij hoe en waar ik eraan kan komen, ik ga van het weekend naar Parijs en dit leek me nou ideaal voor in de auto.

groet marco