Friday, June 05, 2009

Een vreemde paradox

Lang heb ik getwijfeld of ik er iets over moet schrijven. Geen onderwerp zo aan meningen onderhevig als politiek. Maar de paradox van de tweede partij van Nederland is vreemd. In geen enkel punt kan ik me vinden in de standpunten van de PVV; vind Wilders bijna lachwekkend en niet serieus te nemen, maar ik snap waarom mensen op de partij hebben gestemd. Tijdens het slotdebat werd er weer door de regeringspartijen gesproken over termen als zorg, veiligheid, financieel beleid en economie. Abstracte begrippen waar het gros van de stemmers helemaal niets van begrijpt. Benoem de problemen en zeg waar het over gaat. En dat is wat de Nederlandse Mozart doet. Gelukkig doet mijn eigen partij, D'66 dat ook en Pechtold zette Wilders briljant te kijk in zijn eerste opmerking. Fantastisch. Gewoon op argumenten aanpakken en niet mee gaan schreeuwen. Begin bij 2 minuut 45.

3 comments:

Magnus said...

Gelukkig heeft onze partij het uitstekend gedaan, maar je hebt helemaal gelijk. Zag weer een voormalig minister van Landbouw een opmerking plaatsen dat de PVV niet serieus te nemen is en dat ze bij de volgende verkiezingen worden weggevaagd. Die oude regenten willen het maar niet snappen ...

Ronald Mol said...

Nee, en is er nu werkelijk niemand die ze dat aan het verstand kan brengen?? Het is toch vreemd dat het traditionele, linkse PvdA publiek massaal op de PVV stemt? Jij ook gefeliciteerd overigens.

Willem Admiraal said...

Vanaf 3.50 heb ik zwart beeld.

Jammer dat ik de rest van de discussie niet gezien heb....

Oh, bij 5.20 gaat hij weer.....

Hoe slapper de politiek, hoe radicaler men stemt.