Thursday, November 24, 2011

The Hacienda

Een post van Lars over één van mijn muziekhelden deed mij op zoek gaan naar de restanten van wat ooit het epicentrum is geweest van een geweldige muziekbeweging, waar de heer Van der Koelen en ik fantastische herinneringen aan beleven. Eén van de beste bands in mijn beleving is Happy Mondays geweest en later Black Grape. De film 24 hour Party People is een must see voor iedereen die van muziek houdt. Op de plek waar The Hacienda, de beroemde nachtclub van Tony Wilson waar de Madchester sound tot stand is gekomen, staan nu appartementen, genaamd Hacienda Apartments. 

3 comments:

Magnus said...

Weg is de romantiek. Zelfs New Order staat niet meer compleet op het podium vandaag de dag. Happy Mondays staan trouwens 10 februari in Den Haag op het podium.

Ronald Mol said...

Gaan we heen? Het schijnt de originele line up te zijn.

Magnus said...

Eerst maar even op YouTube kijken of het nog om aan te horen is. Een avondje kromme tenen wil ik mezelf besparen. Kom terug op dit onderwerp.