Monday, August 08, 2005

Muziekdag in Cataluna

Het is vandaag een muzikale dag in Cataluna. In Roses is een geweldig festival gaande, waar gisteren Nick Cave (foto) heeft opgetreden, en waar op dit moment Oasis optreedt. Ik zit live te kijken naar het optreden van Oasis, wat behoorlijk slecht is. Het liefts zou ik die Liam Gallagher door het scherm halen en hem een goed pak slaag willen geven. Wat een "cocky bastard" is dat zeg. Vanmiddag ben ik ook nog even langs Nou Camp gereden, waar lange rijen U2 liefhebbers in een goede sfeer het concert afwachtten. Erg indrukwekkend, jammer dat ik geen kaartje heb kunnen bemachtigen. Verder heb ik nog een indrukwekkende documentaire gekeken over Terry Giliam, ex Monty Python, die het leven van Don Quijote op zijn eigen Gilaamse manier heeft willen verfilmen, maar tijdens het filmen al snel verzandde in een tegen windmolens vechtende figuur. Erg indrukwekkend. And now, for something completely different.