Saturday, December 17, 2005

Perpignan

We komen net terug van een tripje naar Perpignan, 185 kilometer noorderlijk van Sant Cugat. Het is net alsof je op een minivakantie bent, want het is een totaal andere omgeving dan Spanje. Hoewel Perpignan ook Catalaans is, heerst er een totaal andere sfeer. Zo word je in een winkel in Perpignan vriendelijk welkom geheten en ook als je onverhoopt niets koopt, zeggen ze je vriendelijk gedag. Als je in Barcelona de verkoopster goedendag wenst, kijkt ze je vernietigend aan en denkt: "hoe haalt die gozer het in zijn hoofd om míj goedemorgen te wensen. Hoe durft hij?" De sfeer is 200 kilometer verderop iets vriendelijker.....

3 comments:

Willem Admiraal said...

ik denk: Nou, die Ronald heeft een mooie foto geschoten. Toen ben ik voor de zekerheid maar even naar http://www.perpignantourisme.com/ gesurfd.

Schets mijn verbazing: Het toeristenbureau van Perpignan heeft een foto van Ronald gepubliceerd!!!

Anonymous said...

Ronald, als jij nou eens in Perpignan ging wonen, dan: hebben wij het hier rustiger, krijgen we er allemaal een logeeradresje bij, mag je 1x per jaar bij mij komen logeren en heb je de unieke mogelijkheid om elke eerste vrijdag van de maand te ervaren hoe het is om bezopen van Calle Aragon naar Perpignan te rijden!!!
WJ

Ronald Mol said...

Goed hè? En jij maar denken dat ik dat met mijn Cybershot gedaan heb...
Enne, leuk om te horen dat onder die laag cynisme de wens wordt uitgesproken dat we niet gaan verhuizen. GOed om te horen