Wednesday, December 13, 2006

Adembenemend, beklemmend mooi

Zelden een boek gelezen dat mij zo gepakt heeft. "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink heeft vorig jaar de AKO literatuurprijs gewonnen en dat is volkomen terecht. In het juryrapport staat dat het boek "je bij de keel grijpt en onthutst achterlaat". Mooier kan ik het zelf niet zeggen. Het verhaal geeft een beeld van het allerzwartste, sektarische, calvinisme dat Nederland kent en de manier waarop een goedmoedige man hierdoor geïndoctrineerd raakt. Bijna niet te geloven dat dit écht gebeurd is.

4 comments:

Willem Admiraal said...

Je moet natuurlijk niet ècht knielen in een bed violen.

Dan gaan ze kapot.

Anonymous said...

Ben blij dat Ronald z'n baas deze blog niet leest; met al die concerten, muziek en boekengelees kom jij nooit aan werken toe!
Of ben je al binnen??
WJ

Anonymous said...

Prive

wo 13 dec 2006, 18:38 | 60 reacties
André van Duin gaat trouwen
door Wilma Nanninga
Ab Blauw
Foto: Ab Blauw
AMSTERDAM - André van Duin heeft zijn vriend Martin ten huwelijk gevraagd. Het paar, dat dan precies vier jaar samenwoont, zal elkaar de zaterdag voor kerst het ja-woord geven.

"We doen het in kleine kring, maar toch komen Ronald en Walter uit Spanje speciaal over” vertelt André, ”Op Kerstavond de dag erna geven we ons gebruikelijke grote kerstfeest. Door twee feesten te combineren, kunnen we de kosten drukken.”

Ronald Mol said...

@WJ: Ik ben i.t.t. jou, mijn eigen baas en die leest deze blog dus. En ik blijf maar uitgenodigd worden voor concerten e.d. door jouw vrouw. Moet ik haar dan iedere keer teleurstellen?