Monday, July 14, 2008

Toekomstige tourwinnaar........?

...........maar niet bij de Rabo ploeg ben ik bang. Wat een gemis dat Thomas Dekker er niet bij is. Hij zou te eigenwijs zijn, een grote mond hebben, etc. Elk initiatief van de Rabo renners wordt de kop ingedrukt omdat ze voor Menchov moeten rijden. Zo wist een Rabo official te melden dat ze allang geen Nederlandse bank meer zijn...... Huh? Heb ik iets gemist? Voor Nederlanders is deze Tour vooralsnog een zouteloze bedoening en ik raad Thomas Dekker aan om snel voor Saunier Duval te gaan rijden, waar initiatief nog op prijs wordt gesteld.

5 comments:

Anonymous said...

Thomas is niet opgesteld omdat hij al lang rond is met Tinkoff , een italiaanse ploeg die met dubieus russisch geld is gefinancieerd !
Thomas heeft talent ; ook tav de keuze van duistere zaakwaarnemers, dokters en sponsors ! Zo gaat weer een groot Noordhollands talent down the drain !!!

Ronald Mol said...

Marco, Marco, toch, sinds wanneer loop jij met je mening ook achter iedereen aan?

Magnus said...

Volgens mij was Thomas niet fit (conditionele achterstand) en verkeerde hij in een vormcrisis (zie Ronde van Zwitserland).

Lijkt me logisch, helaas voor Thomas en ik als fan, dat je alleen maar fitte renners naar de Tour de France meeneemt.

Al blijf ik het wel jammer vinden dat Gesink en Ardila thuis zijn gelaten. Hadden van grote waarde kunnen zijn om Menchov te steunen in de bergen.

Ronald Mol said...

Lars, ik ben het wel een beetje met je eens, maar volgens mij is de Tour ook zo'n ding waar renners in groeien. Het is toch verschrikkelijk dat wij blij moeten zijn voor een Rus, terwijl er een heel blik talenten op hun kans wachten?
Marco Pantani had overigens ook niet altijd de meest frisse mensen in zijn omgevins maar kan ook niet onsuccesvol genoemd worden (bedoel voor Lex Pantani)

Magnus said...

Poeh, groeien in de Tour.

Ik hoorde ergens een opmerking van de Tourarts dat minimaal 50 renners na de 1ste week al op apegapen liggen.

En met die Rus ben ik ook klaar (net als Evans). Ik wil aanvallende renners zien.

De gebroeders Schleck bijvoorbeeld. Maar die rijden weer in een ploeg waarvan Riis ploegleider is.

En die man moet ik dus helemaal niet. Stijf van de epo op je buitenblad een berg oprijden en de Tour winnen. Bah !

Maar ja, elk jaar worden we in de maling genomen en toch kijk ik weer !