Monday, July 28, 2008

Volksfeesten

Eén keer per jaar, op de eerste donderdag van de maand september, ben ik langer dan twee uur in mijn geboortedorp, Heemskerk. Omringd door vrienden ontmoet je mensen die je heel lang niet meer ontmoet hebt en er wordt verschrikkelijk veel gezopen lol gemaakt. Dit jaar staan de tenten die in drie dagen de hoogste bieromzet van het land scoren op een andere locatie en, het moet gezegd, beter kan niet. Midden in het (lelijke) centrum. Lars weer in de Hully Gully, de andere feestvierders trakterend op zijn maaginhoud en Harry bij Jan Drum een broodje vis te bestellen om tot de conclusie te komen dat hij geen vis lust.... Ja, het is weinig verheffend, maar ja.

9 comments:

Anonymous said...

Je gaat toch zeker ook wel een gokje wagen op de marquete laan?
ik zou zeggen 1 van de meisjes van pools en je zit i het geld!

Ronald Mol said...

Het gokken laat ik graag aan Lars over. Die heeft ook al 37 nog nooit iets gewonnen.....

Anonymous said...

Ja, ja, de hoogste bieromzet in drie dagen in Nederland wordt nog altijd in Maastricht gevierd, én dan alleen als ik meedoe!
WJ

Anonymous said...

Lars gokt wel op het goeie paard (of op het goeie meisje)

maar hij moet wel lef hebben om in te zetten...

Anonymous said...

Er moet er altijd 1 wakker blijven, gokte dat jij dat zou zijn!

Het gaat goed met je zo te lezen!
Zie je in Heemskerk, eerste biertje van mij.

Ronald Mol said...

Maar, nu weet ik nog steeds niet wie dit anonieme bericht(en) heeft geplaatst...??? En als het eerste biertje van jou is, dan wil ik weten van wie ik dan het eerste biertje krijg??

Saskia said...

Dit is genant, voor mij dus.
Maar goed wie A zegt, zegt ook B.
Dan maar met de billen bloot.

wilde Lars graag even zien, niet gelukt.

dat wordt naar Heemskerk met een grote zonnenbril op en geverfd haar.
Moet ik maar niet zo naief zijn.

Maar dat biertje is beloofd!

Kus van het nichtje van Mir.

Ronald Mol said...

Hi Saskia,
Je hebt ons lekker bezig gehouden ;-)
Maak je niet te druk over die zonnebril, we herkennen je evengoed wel. Leuk om je hier tegen te komen in ieder geval. Hoe gaat het met jou?

Saskia said...

Dan maar gesluierd!

Het gaat goed met mij,eigenlijk op alle fronten.
Alhoewel ik me ervan bewust ben dat dit ingewikkelde gedoe anders kan doen vermoeden. Ingewikkeld dat is en blijft het.
Tot zover onze Magnus.

Ik zie je in september.X

NB. wat een prachtige dochter hebben jullie, innemende snoet!