Friday, September 12, 2008

Wielertalent

Oh, oh, wat geniet ik momenteel van Robert Gesink. Staat gewoon op de zevende plek in het klassement van de Vuelta alsof het niets is. Mijn enthousiasme laat in retrospectief weer eens zien dat Nederlanders gewoon geintresseerd zijn in Nederlandse renners. Laten we hopen dat Rabobank dit tijdens de volgende Tour ook gaat zien en we gaan genieten van al dat wielertalent dat we in Nederland hebben. Een getergde Bettini heeft gisteren iedereen in zijn schaduw laten rijden, prachtig gedaan door het Toscaanse mannetje.

5 comments:

Willem Admiraal said...

schadum? scrotuw?

Volgens mij is Nederland een beetje te plat om het echt te leren....

Met skiën, bergbeklimmen, bobsleeën en mountainbiken zullen we ook nooit een echte natie worden.

Volgens mij zit de nederlandse toekomst in veldsport, watersport en schaatsen....

Ronald Mol said...

Willem, wellicht is het interessant voor jou om te weten dat de Nederlander Bart Brenjtens in 1995 wereldkampioen mountainbiken is geworden en dat de Denen het ook niet onverdienstelijk doen (is ook niet echt bergachtig).
Voor de rest ben ik het eens met je analyse :-)

Willem Admiraal said...

Kun je zien dat m'n onderzoek minimaal is.....

1995 is trouwens al 13 jaar geleden. Misschein waren er toen nog bergen. Weet ik niet meer zo goed, maar de plaats bergen (bestaan er 2 van in Nederland !?) moet toch ergens naar vernoemd zijn.....

Magnus said...

Hier in de US draait alles om de Ronde van Missouri en de terugkeer van Lance Armstrong. Won gisteren direct zijn eerste (mountainbike)wedstrijd.

Anonymous said...

Geesink bewijst dat je met gebruik van de nieuwste generatie epo met de besten mee naar boven kan rijden.
Bettini weet dit in navolging van veel italianen,spanjaarden en Thomas Dekker al wat langer.

Jammer jongens ; Lance is coming !!