Sunday, December 07, 2008

Landskampioen in spé

Gisteravond dwaalden mijn gedachten soms af naar het superieure PSV van eind jaren '80. Overwinningen werden vaak op zakelijke manier gerealiseerd en tegen "grote" tegenstanders werd er mooi gevoetbald. Het AZ van nu straalt dit ook een beetje uit. Een echte kampioen wint de potjes tegen de mindere goden en hoewel het gisteren bij tijd en wijle gewoon saai om naar te kijken was, is het resultaat natuurlijk gewoon goed. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we gisteravond de nieuwe landskampioen van Nederland hebben gezien in Alkmaar. Sorry, Lars. 

2 comments:

Magnus said...

Jaja, het resultaat is Volendam was ook gewoon goed ! En AZ speelt momenteel erg goed voetbal waar ik graag naar kijk, maar de competitie is nog lang.

En ik ben gewoon erg tevreden momenteel. Ajax nog kanshebber, Telstar in de nacompetitie, Liverpool lijstaanvoerder en last but certainly not least: ODIN'59 doet mee om promotie naar de hoofdklasse van het zaterdagvoetbal.

Ronald Mol said...

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook erg trots ben op Odin! Blijft toch mijn amateurcluppie.