Wednesday, January 28, 2009

Koffie en thee

In navolging van de post van Lars over het drinken van thee, heb ik afgelopen maandag in Londen een interessante gesprek kunnen voeren over deze "typisch" Engelse bezigheid: Thee drinken. Mijn vermoeden werd bevestigd dat Engelsen steeds minder thee drinken, maar, in navolging van Scandinaviers en Nederlanders, steeds meer koffie drinken. De mannen, allemaal werkzaam bij grote Engelse bedrijven, vertelden mij dat ze overdag tegenwoordig alleen nog maar koffie drinken en 's avonds nog wel eens een kopje thee. De reden hiervoor is dat de kwaliteit van koffie door ketens als Costa heel erg omhoog gestuwd is en het veranderende imago van thee in de UK. Mij werd verteld dat thee steeds vaker wordt geassocieerd met gezondheid en dit vonden de mannen meer iets voor hun vrouwen om zich mee bezig te houden..... Overigens Lars, mocht je in de gelegendheid komen in Belfast, dit is de beste thee die er is!

2 comments:

Magnus said...

Wil ik zeker proberen !

En over die koffie en Engelse mannen. Heeft natuurlijk niets te maken met de pints van de vorige avond en een hangover ?

Ronald Mol said...

Ik ben inderdaad bang van wel.