Thursday, February 26, 2009

Apotheose


Wat een apotheose vanavond bij Masterchef. Mijn favoriete kandidaat, Mat Follas , heeft gewonnnen. met fabuleuze creaties. In de finale mochten de heren nog even een gerecht bereiden in de keuken van Arzak in San Sebastian (zijn boek kreeg ik toen we Spanje verlieten), Noma in Kopenhagen en Saint Jacques in Joigny. Allemaal drie sterren. Wat een genot om een door de BBC geproduceerd programma te kijken in plaats van een zwaar gesponsord, nietszeggende show.

3 comments:

Unknown said...

Het was echt een zinderende spanning! Prachtig eten, inspirerende koks en ook nog eens waardig in beeld gebracht. Een genot om naar te kijken. Ik heb in tijden niet zo'n inspirerend programma gezien. Ik ben erg benieuwd of Mat bij Noma terecht komt... Niks betweterige chefs: ze zagen het talent van die 3 jongens en waren zo vol lof dat ze het niet voor zich hielden. Ik zat er sprakeloos en bewonderend naar te kijken. Gelukkig ben ik niet de enige die het heeft gezien :-D
Iris

Anonymous said...

Wat betekent APOTHEOSE, Ronald?
WJ

Ronald Mol said...

apo·the·o·se de; v -n schitterend sluitstuk, grootse finale; ontknoping