Sunday, February 08, 2009

Het kiezen van een krant

Eigenlijk ben ik een verstokt Parool lezer. Echter, na terugkomst in Nederland, werd de krant gemiddeld 3 van de 6 dagen niet bezorgd en dat leest nogal lastig. Afscheid genomen van het Parool dus. 's Morgens ploft de Alkmaarse Courant natuurlijk wel op de mat, maar dat is puur voor het regionale nieuws. De afgelopen drie maanden het Parool weer geprobeerd, maar het lijkt helemaal nergens meer naar. Verschrikkelijk veel spelfouten en nog regionaler dan het Alkmaars Nieuwsblad, lijkt het wel. Nu dus het NRC en wat me aan deze krant bevalt is het vermogen om meer dan twee alinea's in een artikel kwijt te durven. In tijden van digitalisering, is een krant er volgens mij niet meer om nieuws te brengen, maar veel meer de verhalen achter het nieuws. Het NRC heeft er een nieuwe abonnee bij.

5 comments:

Willem Admiraal said...

Bezogd, digitaliering....


Alsof ik het Parool zit te lezen......

Willem Admiraal said...

Lijkt nergens meer óp,

(niet naar....)

Ronald Mol said...

Willem: http://www.vitaal.nl/content.jsp?objectid=118672
Maar, het is goed hoor, ik zal jouw posts de komende tijd goed in de gaten houden.

Willem Admiraal said...

Ja, dat heb ik reeds gemerkt.....

Ik zal in de toekomst voorzichtiger zijn met mijn opmerkingen. Het ligt nogal gevoelig.

Ronald Mol said...

Dat klopt!