Wednesday, August 26, 2009

Alkmaar toen en nu

Vandaag is er helaas een einde gekomen aan de leukste rubriek uit het Noordhollands Dagblad, Toen en Nu. Omdat ik geen originele Alkmaarder ben, is het erg leuk om te zien hoe de stad er in het verleden uit heeft gezien. Zelf vind ik de rubriek ook een aanklacht tegen de planners en gemeentebesturen uit de jaren zeventig en tachtig die hebben toegestaan dat prachtige stukken binnenstad zomaar tegen de vlakte zijn gegaan om plaats te maken voor wanstaltige gebouwen. Zo is alle nieuwbouw die in een (ruime) kring rond de Grote Kerk is gebouwd, zo verschrikkelijk lelijk, daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Of de Domus aan de Laat. Stond ooit een prachtige kerk, nu het lelijkste winkelcentrumpje van Nederland. In ieder geval hoop ik dat NHD snel een goede vervanger weet te vinden voor de rubriek.

6 comments:

Anonymous said...

Hoi Ronnie, horde van As dat je nog steeds niet topfit bent. Gauw beter worden he! Zou wel heeeeeel jammer zijn als je je vrijdag op je eigen feestje nog niet helemaal leker voelt. Sterkte!

groetjes, Sandra

Ronald Mol said...

San, het is echt zwaar KL***E. Had vandaag weer een terugvalletje gehad. Ik ga ervan uit dat het pad nu weer omhoog gaat en anders heb ik vrijdag maar een drankje nodig om in de stemming te raken.....

Peter North said...

Herkenbaar patroon van een op leeftijd rakende man. Minder gezonde aandacht van de andere sexe, teruglopende sportprestaties , een afnemend libido ... reden te over om psychisch in de knoop te raken. Ik hoop dat je er nog bovenop komt maar vrees dat de duikvlucht is ingezet.

Anonymous said...

Vind het echt lullig voor je. De timing is gewoon waardeloos. Maargoed, wie weet > je hebt nog ruim 24 uur!San

Ronald Mol said...

@Peter, ik vrees het ook, maar verwelkom mijn ondergang, omdat de eerste veertig jaar al zo mooi zijn geweest!

marion said...

Helemaal mee ens!

Het was trouwens super gezellig gisteravond.