Tuesday, August 10, 2010

Imagoschade

In een opiniërend artikel in NRC, stond dat Nederland voetballand haar gidsfunctie in één klap is kwijtgeraakt tijdens de finale. Wat de finale van het mooie voetbal had moeten worden, heeft vooral bijgedragen aan het goede imago van Spanje en het Nederlandse imago van mooi voetbal om zeep geholpen. Mijn Engelse collega's die altijd heel erg op de hand van Oranje waren, spraken schande, incluis de BBC. Vandaag kreeg ik nog een berichtje van een vriend uit Zweden die het volgende zegt: 
"Too bad about the World Cup final. After you beat Brazil we were really cheering for the Oranje but the brutal play against Spain turned it all around. Holland didn't gain too many friends among the Swedes then..." En dat zegt volgens mij alles. 

5 comments:

Rinus (voetbal is oorlog) Michels said...

4 maal hetzelfde artikel op je weblog plaatsen brengt nog meer imagoschade toe !

Ronald Mol said...

Dank Rinus. Ik ben bang dat de iPad voor de doorgewinterde blogger nogal wat beperkingen kent, vandaar het foutje.

Willem Admiraal said...

Ik was aan het einde van het spel ook voor Spanje. Vooral de trap van de Jong en het optreden van Van Bommel wordt hier in Spanje niet op prijs gesteld. Heb je niet de foto op mijn blog gezien die op mijn tafel lag van het Nederlands elftal?

Magnus said...

De overtreding van de Jong was schandalig en Van Bommel is zo iemand die je haat, maar wel graag in je eigen elftal ziet spelen.

Wat mij opvalt is dat niemand spreekt over het natrappen van Iniesta, Puyol die rood had moeten krijgen en het allerergste: het gezeur om gele kaarten door de Spanjaarden.

Voor de rest zijn ze de verdiende winnaar van de finale. Als wereldkampioen vind ik dat ze te weinig hebben gebracht met slechts 7 doelpunten in een heel toernooi.

Willem Admiraal said...

Aantal doelpunten is inderdaad een lachertje. Vooral in de semifinale als ze Puyol nodig hebben om de winnende goal te schieten. Daar hebben ze een zooi aanvallers anderhalf uur (of langer) voor lul staan....