Monday, June 13, 2005

Lezen, lezen, lezen

Het afgelopen weekend heb ik me weer suf gelezen. Ik heb namelijk een vreemde tik dat ik meerdere boeken tegelijk lees. Net "Het verraad van 1942" van Tomas Ross gelezen. Vond Ross altijd een beetje een blaaskaak, maar zijn boeken lezen lekker weg. Verder bezig in een prachtig boek van Arthur Japin, "De droom van de leeuw". Japin heeft het vermogen om zinnen te schrijven die een hele dag in je hoofd blijven zitten. Erg knap. Ook ben ik bezig in "Troost", het laatste boek van Ronald Giphart. Nou heb ik nooit veel gehad met deze schrijver voor middelbare scholieren, maar omdat dit boek gaat over een tv kok, die experimentele gerechten als, kroket met lachgas, verzint. Vermakelijk boek. Terwijl ik dit typ, is Michael Jackson op alle punten vrijgesproken. Gelukkig!

2 comments:

Magnus said...

Laat even weten als je "De dood van een soldaat" hebt gelezen (winnaar Gouden Strop 2005). Ben benieuwd naar je mening !

Anonymous said...

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die ronduit blij was toen Michael Jackson werd vrijgesproken. Moet maar eens afgelopen zijn met het feit dat ze ons als voor elk slippertje aanklagen. Kijk nu naar die arme Van Persie, ff lekker wild vreemdgaan en mejufrouw klaagt dat ze is aangerand. Want ze ruikt geld. Ophouden daarmee! Was ook al het geval bij Kluivert.... of is dat misschien iets anders?

Walter