Tuesday, May 09, 2006

Matisyahu

Lars heeft er ook al een stukje aan gewijd en dat wekte mijn nieuwsgierigheid. Een interview met de Zweedse krant Dagens Nyheter, maakte me nog nieuwsgieriger. Een orthodoxe jood die reggae maakt en nog goede ook. Hij heet Matisyahu. De Zweedse journaliste kreeg een vriendelijk knikje van hem, want hij mag vrouwen geen hand geven. Ook mag een vrouw niet horen zingen, behalve zijn vrouw en moeder. Zingen staat in zijn beleving namelijk gelijk aan erotiek. Dan heeft ie Astrid nog nooit horen zingen..... In ieder geval vraag ik me nu af of het een heel erg slimme relimarketeer is of gewoon een muzikant met een missie. Wie het weet mag het zeggen.

3 comments:

Willem Admiraal said...

Was het een zweed geweest, die zweeds zong, met een zweeds meisje zoende en zich gewoon kleedde, had je er dan iets over geschreven?

Slimme marketeer.....

Hoe vreemder je lult, hoe interessanter voor de media.

Willem Admiraal said...

Ik kan me bij de erotiek van muziek trouwens ook maar weinig voorstellen.

Behalve dan Claudia Schiffer die naakt "slaap kindje, slaap..." in mijn oor fluisterend zingt...

Magnus said...
This comment has been removed by a blog administrator.