Wednesday, October 18, 2006

Der Rudi

De Alkmaarse discussie rond het standbeeld van Rudi Carell volg ik vanaf het begin met stijgende irritatie. De gemeente Alkmaar wil de benodigde 20.000 Euro niet op tafel leggen om het standbeeld te kopen. Verder heeft men besloten dat er een plein in Alkmaar naar Rudi Carell wordt genoemd. Het plein is dusdanig klein dat het op Google Earth in volledige zoom niet te vinden is. Het troosteloze Canadaplein was en is een beter alternatief. Vooral omdat dit het culturele plein van Alkmaar zou moeten zijn. De hele discussie is ontzettend Nederlands. Doe maar gewoon......, etc. Gelukkig had Rudi Carell geen last van valse bescheidenheid en laat Alkmaar een fantastische publiekstrekker aan zich voorbijgaan. Echter, er is licht in de duisternis. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ontwikkelingen zijn aangaande het beeld. Meer hierover binnen enkele weken.

3 comments:

Willem Admiraal said...

Na alle fantástische kunstwerken die in Nederland in de kelders van de belastingkantoren staan werg te rotten, snap ik deze discussie ook niet.

De twee roestende platen voor het voormalige belasting kantoor in Heemskerk heeft toendertijd meer dan 20.000 gulden gekost.

En dan kiezen ze nog voor Canadaplein ook....

Ronald Mol said...

Ik kan me die verroeste platen ook nog wel herinneren. Als je tegenwoordig Bergen binnenrijdt, ben je even je coordinatie kwijt, omdat er zo'n groot beeld staat dat je niet weer weet waar je bent. De bevolking vindt het niets, maar het beeld blijft staan.....

Magnus said...

En Barry van Galen dan ?