Thursday, October 05, 2006

Verstandig stemmen

Als Nederlander in het buitenland kun je tegenwoordig via internet je stem uitbrengen. Nu kennen de meeste mensen mijn politieke voorkeur, zoals hier links afgebeeld. Echter, het afgelopen jaar heb ik me regelmatig afgevraagd of de partij nog bestaansrecht heeft. Een aantal blunders heeft dit proces versneld. De Graaf die eerst een nacht moet nadenken voordat hij aftreedt, het zielige debat over Uruzgan en de mens Lousewies van der Laan, die tijdens Pauw en Witteman alleen maar in politieke oneliners kan praten. Gelukkig stopt ze ermee. Maar in tijden van nood kun je je vrienden niet in de steek laten, dus ik hoop dat de mensen in mijn vriendenkring ook nu een stemmetje zullen uitbrengen op D'66 (LvdK en AM). Alexander Pechtold is de Nederlandse Cameron en ik denk dat ik maar een voorkeurstem uit ga brengen op Kajsa Ollongren. En niet alleen vanwege haar voornaam.......

7 comments:

Magnus said...

LvdK blijft democraat !

Robert said...

Voor onze Spaanse Nederlander even een up-date van het Nederlandse beeld op deze partij.

Boris van der Ham is na een intensieve interne campagne gestegen naar de tweede plaats op de kieslijst. Op de radio werd hij van harte gefeliciteerd als 'lijstduwer' van de partij!

Na de gemeenteraadsverkiezingen had D'66 een banner aangebracht met de tekst "wij bedanken onze kiezers". Een vandaal met humor had daar met viltstift onder geschreven "alle twee...".

Ronald Mol said...

@LvdK: Ik ben trots op je, vent van principes, daar houden we bij de familie Mol van!

Ronald Mol said...

@Anna-Maria: Dat is inderdaad heel erg persoonlijk. Als jij er voor kiest om NIET op D'66 te stemmen, vind ik jouw stemadvies net zo verstandig als je mijn stemadvies vindt.... :-)

Ronald Mol said...

@Robert: Ik kan met het huidige imago wel voorstellen helaas. Echter, Pechtold vind ik een goede vent, die durft te zeggen wat hij denkt.

Anonymous said...

Ben het helemaal niet met Ronald eens. Geert Wilders heeft de toekomst! Zelfs in Spanje is er behoefte aan z'n goede limburger!
Ronald weet wie ik ben.

Anonymous said...

Ik vind je oproep rijkelijk laat. Om na de speech van van Mierlo eindelijk nogeens een oproep te doen. Had je misschien wat eerder moeten overwegen. Zeker gezien het feit dat je aangeeft dat d66 je club(je) is.