Thursday, January 24, 2008

Masterchef

Masterchef nadert zijn apotheose, de halve finales komen eraan en de kandidaten zijn van zeer hoog niveau. Wat een top programma is dit zeg. In principe zijn de presentatoren John Torode en Gregg Wallace ook goed, maar als ze voor de camera hun mening geven over de kandidaten, schreeuwen ze een beetje streng tegen elkaar op een manier die hen niet past. Vandaag kwam gelukkig de ware aard naar boven van de mannen, toen ze de desserts proefden, want die waren hemels. En als je dat proeft, ben je opeens weer helemaal jezelf! Mocht je nog niet aangehaakt zijn, het is nog niet te laat! Ook als je geen kookfanaat bent!

8 comments:

Willem Admiraal said...

De huidige kook-chefs-hype is een mode produkt. Ik heb net gebakken aardappeltjes gegeten met curry wurst uit de Volkswagen fabriek. Is gewoon lekker.

Vele van deze chefs worden aanbeden door mensen die nog nooit iets gegeten hebben dat gekookt is door die chef.

Ik heb bij Arzak zitten eten (3 Michelin sterren) en het was bijna nèt zo goed als de stoofschotel van m'n moeder....

Ronald Mol said...

Willem, ik wil onmiddellijk aannemen dat de stoofschotel van je schoonmoeder onovertroffen is, we laten ons graag uitnodigen. Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb bij Gordon Ramsey gegeten in Londen en de tranen sprongen in mijn ogen en niet omdat het zo vies was. En ook niet omdat ik de rekenening moest betalen (want dat deed iemand anders gelukkig). Ik denk dat Walter een soortgelijke ervaring had bij Ferran Adria in Roses.
Als ik weer in Barcelona ben, leggen Walter en ik je het gevoel nog wel eens uit aan de hand van metaforen uit de autosport. Bijvoorbeeld: De stoofschotel van de schoonmoeder is als een DB9 in een de gedaante van een Seat Toledo (de nieuwe).

Willem Admiraal said...

Ik heb van auto's nog nooit de tranen in m'n ogen gehad.

Wel in m'n broek trouwens (huidige Toledo).

Je haalt trouwens moeder en schoonmoeder door elkaar....

Ronald Mol said...

Dat zeg je ook alleen maar omdat je weet dat je vader af en toe op mijn log kijkt :-)

Anonymous said...

Aangehaakt en afgehaakt . Wat een sloom programma en wat een matige kandidaten (bijv een 18 jarige die op studentenhapniveau acteert). Echt zo'n zwaar gesubsidieerd staatsprogramma waar de kwaliteit van ondergeschikt belang is !

Ronald Mol said...

Herman den B, alias Piet B, alias L.V, helaas sla je de plank volledig mis, maar op zich is dat niets nieuws. Stuk voor stuk mensen met passie, maar in uw branche kom je die waarschijnlijk niet meer tegen op directieniveau :-)

Anonymous said...

Analytisch vermogen ; goed !
Smaak ; te voorgeprogrammeerd (in dit geval; BBC dus outstanding)

Conclusie ; Ronald zal nu toch echt een eigen smaak moeten ontwikkelen en zich bevrijden van zijn merkengeilheid.

Ronald Mol said...

Het is toch jammer dat de laatste zin wordt uitgesproken door de man die alles wat hij weet over goede smaak, van mij geleerd heeft!