Monday, March 31, 2008

Vlaamse kinderterreur

Als vader van een dochter van 21 maanden, word ik geconfronteerd met kinder TV. Keken wij vroeger naar Stuif es in, de Bereboot, TiTa tovenaar en Paulus de Boskabouter, tegenwoordig schijnt er in Nederland geen kinder TV meer geproduceerd te kunnen worden. Alle programma's worden ingekocht in Belgiƫ bij Studio 100, waardoor het onvermijdelijk is dat Nederlandse kinderen over een paar jaar Vlaams praten in plaats van Nederlands. Gelukkig vindt Kajsa de Fabeltjeskrant het leukst, ademloos kan ze hier naar kijken. Ben ik de enige vader die genoeg heeft van alle Studio 100 onzin, of legt iedereen zich neer bij de Vlaamse terreur van de commercie?

3 comments:

Anonymous said...

Iets te oude dames in te jeugdige outfits. Lang Leve K3

Willem Admiraal said...

Je kan inderdaad kiezen tussen ingekochte Japanse tekenfilms of vlaamse programma's. Kunnen de vlamingen niets aan doen. Zegt meer over de prioriteiten in Nederland. Ik kom ook steeds vaker programma's in het marrokkaans tegen.

Dat vlaamse is trouwens door Walter nog nooit opgemerkt neem ik aan. Hij weet niet waar we het over hebben....

Anonymous said...

Hans, helemaal met je eens!! Ik geil ontzettend op die dames van K3 en met mij Jan ook!
Geweldig om elke morgen wakker gemaakt te worden met een zoete zachte "G". Piet Piraat, meneer de burgemeester en semanstraat zijn simpelweg heel leerzaam... En met K3 op de achtergrond blijven de vaders ook kijken!
Walter