Wednesday, November 03, 2010

Ons soort jongens

 Het abonnement op de Voetbal International is opgezegd, want ik betrapte mezelf erop dat de interviews met die jonge jongetjes die een half miljoen per jaar verdienen, mij niet kunnen boeien. Vandaag maakte mijn collega Jurgen, een AFC'er, mij attent op een column van Menno Pot die mij uit het hart gegrepen is. Let vooral ook op de geweldige links naar sites die zeer de moeite waard zijn en bij menigeen vanaf vandaag in de bookmarks zullen belanden.  
De voorbije jaren is een nieuw type voetbalsupporter geboren: eentje die ouderwetse voetbalcultuur stiekem belangrijker is gaan vinden dan de resultaten van zijn eigen club. Lees hier verder. 

3 comments:

Magnus said...

Menno is een beetje verdrietig vandaag http://www.twitlonger.com/show/6prtol

Hans Kraaij jr said...

Ben het niet me je eens. Elke week ligt er kwalitatief een uitstekend voetbaltijdschrift met maar liefst 130 pagina's op de mat met uitstekende columns van Nico Dijkshoorn, Johan Derksen,Bert Nederlof, Willem J. Kramer en Michel van Egmond. Verder veel boeiende reportages en gedegen stukken onderzoeksjournalistiek over onder andere het (wan)beleid bij de clubs. Verder heel veel informatie over alle competities en wat niet meer met voetbal te maken heeft. Heb nog even wat VI's van de laatste weken doorgenomen, maar bijna geen interviews kunnen vinden die aan jouw kritiek voldoen. En mocht ik zo' n interview tegenkomen dan sla ik hem lekker over. Er blijft genoeg over.

Ronald Mol said...

Hans, ik ben blij dat jij het niet met me eens bent en dat je een ouderwets staaltje onderzoeks journalistiek hebt losgelaten op mijn analyse. Ik mis alleen je grafiekjes nog. Kan er niets aan doen, dit is nu eenmaal mijn gevoel.