Thursday, February 01, 2007

Naar het werk met een tulband

Het beeld van mijn vader die onder de poort van "Koninklijke Hoogovens" naar zijn werk fietst, staat me op mijn netvlies gegrift. De overname door Corus bracht het bedrijf bijna aan de afgrond. De laatste jaren is het Nederlandse onderdeel veruit het best presterende onderdeel van de groep. Gisteren heeft het Indiase Tata (bekend van de stijlvolle automobielen...) Corus overgenomen. Wederom is er veel kritiek. Op dit moment is de synergie nog niet duidelijk. Toch denk ik dat deze overname een voorbode is van een reeks overnames door Indiase, Chinese en Russische conglomeraten. Hoeft geen slechte ontwikkeling te zijn. Ben overigens wel benieuwd hoe een tulband bij mijn vader had gestaan?

2 comments:

Magnus said...

Mooi gesproken, maar mijn beeld is slechts die van een vader die het huis door de voordeur verliet richting IJmuiden :-)

Ronald Mol said...

Mijn beeld is achterop de fiets zittend bij mijn moeder en met vaders meefietsen tot aan de poort. :-)