Saturday, February 10, 2007

Vriendelijkheid

Vandaag zijn we in de auto gestapt en anderhalf uur later liepen we in Perpignan. Ondanks deze geringe geografische verplaatsing is het verschil enorm. Mensen groeten je vriendelijk als je een winkel binnenloopt en de bedrijfsleider van de FNAC komt je erop attent maken dat je ook de lift kunt gebruiken, omdat zo'n roltap met een kinderwagen toch en heel gedoe is. Kom er maar eens om in Cataluña (spaans Cataluña welteverstaan). Tijdens onze wandeling door het centrum kwamen we ook nog het restaurantje links op de foto tegen, Le Petit Piteå. Twee Zweden hebben een Zweeds restaurantje geopend in het zonnige zuiden, een levenslange wens daarmee in vervulling brengend. Mooie dag!

5 comments:

Anonymous said...

Tja, het is maar hoe je het bekijkt... Anderhalf uur rijden om naar de FNAC te gaan en daar rond te wandelen met je baby... Vrienden te maken met de plaatselijke verkoopleider als je over een maand naar Nederland gaat! ...En dan nog ff zweeds gaan eten in het heerlijke Frankrijk! Tja, Ronald, ben nu langzamerhand aan het denken dat die stap naar Nederland misschien wel heel logisch is!!!
Walter

Ronald Mol said...

Walter, ben niet in de FNAC geweest, parkeergarage komt hierin uit. Heb óók niet gegeten bij het Zweedse tentje. We hebben heerlijk geluncht in een prachtige brasserie. Met vrienden zoals jij is het logisch dat we weer terug gaan..

Anonymous said...

Ronald, je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen, sorry daarvoor. Je weet dat ik je hier vreselijk ga missen. Ben eigenlijk ook wel een beeje jaloers op je. Nogmaals sorry, ik zal je posts voortaan zorgvuldiger lezen. Ben bang dat ik al een beetje Catalaan ben geworden na al die jaren.
Walter

Anonymous said...

Ronald,

Vanuit mijn anonimieme postadres bevestig ik Walter, wij houden veel van je en gaan ze gulle lach zeker missen! Wat moet ik heel alleen hier op kantoor als jij er niet weer bent? Heb ik niemand meer die me af en toe effe stevig de les leest!
Ik ben overigens meer Spanjool dan Catalaan, maar in ieder geval geen echte Nederlander meer! Daar heb ik jou voor! Dikke kus, en ik ga in ieder geval een waanzinnig feest voor je organiseren!

Willem.

Anonymous said...

Ok jongens, beginnen we nu al met de tranen?? Hij is nog niet weg. Eerst hebben we het afscheidsfeest van Willem, en daarna het farewell Gala van Ronalds en Astrid. Dán is het tijd voor de tranen!
WJ