Wednesday, September 08, 2004

Het Spaanse leven

Vanavond weer een ontzettend leuke avond gehad. Hapje gegeten met José Vega. Toch wel bijzonder dat je in Madrid bij één of andere hippe tent (Lateral) in de chique wijk Salamanca een hapje eet met iemand met wie je op de kleuter, basis- en middelbare school hebt gezeten. Altijd herinneringen ophalen aan de goede ouwe tijd natuurlijk en met een kritische blik naar het leven in Spanje kijken. Hoewel José echt Spaans is opgegroeid (in Heemskerk weliswaar), vind ik toch dat hij in Spanje het leven deels met een Nederlandse blik beschouwt. Astrid en ik hebben altijd iets melancholisch als we in het buitenland wonend in Nederland zijn en José heeft dit ook. Grappig dat dit voor iedereen toch een beetje hetzelfde werkt. Verder vandaag heel veel zakelijke telefoontjes moeten verwerken, Spanje is duidelijk weer uit de Augustus slaap gewekt. De vooruitzichten voor Parkmobile hier in Spanje zijn ronduit zonnig te noemen. Ik ben bezig met de gemeente Madrid op het hoogste niveau en de verwachting is dat we in 2005 hier een heel erg grote deal kunnnen afsluiten. Het begint een beetje de story of my life te worden om op belangrijke momenten de belangrijkste deals te kunnen scoren. Bij SmartForce heb ik dit ook mogen ervaren in Italië, waar ik een vijfjarige overeenkomst wist te sluiten met Elea, met een waarde van 5 miljoen dollar. Tijdens de global salesmeeting in Scottsdale, Arizona werd ik vervolgens groot aangekondigd en door een duizendkoppig publiek toegejuicht. Beetje vreemd wel voor een boerenlul uit Heemskerk. Na afloop kwam er een Amerikaanse account Manager naar me toe om me te feliciteren en me vertellen dat hij er alles aan zou doen om volgend jaar ook op dat podium te staan. Huh? Daar zijn wij Nederlanders toch een beetje te nuchter voor. Lullige was wel dat ik tijdens deze salesmeeting mijn congé gaf aan de bazen in de US (met wie ik nog steeds op zeer goede voet sta overigens). Dezelfde bazen die op dit moment weer alle succesvolle mensen van SmartForce en CBT Systems om zich heen verzamelen voor Global English. Ben ondertussen ook verschillende malen benaderd, maar vind Parkmobile veel te interessant. Verder wist José mij nog een mooi verhaal te vertellen over Mr. B, maar wie dit wil weten moet me maar bellen of mailen.

5 comments:

Magnus said...

Mr B is goed, trapte er weer met open ogen in, mooie plaatje om wakker mee te worden, haha.

Magnus said...

En ik trap er weer met open ogen in . .mr B.

Magnus said...

Mr. B, ik trap er natuurlijk in

Magnus said...

xx

Magnus said...

Hé pik, dat was een verrassing voor je vanavond. Was gezellig, die paar glazen rose voel ik wel wegzakken zeg nu. Gefeliciteerd en veel plezier vandaag op je echte verjaardagsdag.