Tuesday, March 13, 2007

British sportscar from China

Een interessant artikel vandaag in de New York Times, over de verovering van de wereld door Chinees kapitaal. Zo heeft een Chinees bedrijf de rechten gekocht om het klassieke Britse automerk MG in China te gaan fabriceren. De strategie om bekende merken die het moeilijk hebben over te nemen en deze onder de gunstige voorwaarden in China te produceren, klinkt logisch. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Japan en Korea, die vele miljarden hebben besteed aan het opbouwen van merken. Ben benieuwd waar het toe gaat leiden.

3 comments:

Anonymous said...

Wetend dat jij altijd van nieuwe gadgets houd; ik zit nu te lunchen op kantoor en heb net een blikje cappuccino gekocht. Een dranje wat vanzelf warm word door chemicaliƫn! Terwijl ik dit schrijf, zit ik de gebruiksaanwijzing door te lezen, dus weet niet of ik nog door kan schrijven nadat ik het zichzelf heb laten verwarmen en opgedronken heb.... Mocht je niks meer van me horen, dan weet je hoe dat komt!

Anonymous said...

Nou, dat was het dan, zit nog heel gewoon na een lekker kopje warme cappuccino aan mijn Schreibtisch. Ongelooflijk! het blikje is zo warm dat je het bijna niet vast kunt houden! En de koffie smaakt ook nog goed!
Aanrader voor mensen dus die vaak onderweg een lekker warm bakkie willen!!
Walter

Ronald Mol said...

Walter, op jouw aanraden heb ik net ook zo'n kopje genomen, rond een uur of drie, maar wordt net wakker. Weet niet precies wat er allemaal in zit, maar klopt het dat je daarna allemaal kanaries ziet?