Monday, March 12, 2007

Oude Jeugdboeken

Grappig hoe sommige dingen uit je vroege jeugd in je gebeiteld staan. Per toeval kwam ik terecht op de site Oude Jeugdboeken en dit trok een grote lade aan herinneringen open. Snuf de Hond, J.B. Schuil, K. Norel, Jaap ter Haar, ik verslond de boeken vroeger in de pauze van de lagere school. Daarna snel weer voetballen op het veldje met een oranje Champion bal (bestaan die nog?). Het boek op de foto is een ouderwets Sinterklaas verhaal van Mies Bouhuys, wellicht dat het boek nog te vinden is op de rommelzolder bij mijn moeder. Kan over een paar jaar gerust weer gebruikt worden voor Kajsa.

2 comments:

Anonymous said...

Kijk eens op jeugdsentimenten.net !
Lijkt mij leuk voor een sentimentele goser als jij !

Ronald Mol said...

Lex, en hoe denk jij dat jij op het spoor van die website gezet bent??? http://ronaldmol.blogspot.com/2007/01/jeugdsentiment.html
Nog 6 weken en dan kan ik je er gewoon weer persoonlijk op aanspreken. Bereid je er op voor dat mijn dochter over een jaar ook "Lexiiiieeee" roept.