Wednesday, January 11, 2006

Drummen in Teatre Grec

Als drummer ben ik puur autodidact. Tijdens de middelbare schooltijd heb ik me in de schoolband gebluft, want ik leefde in de veronderstelling dat een drumstel gemaakt van koekblikken hetzelfde was als een drumstel. Eigenlijk is dat ook wel zo. Enfin, het is dus gelukt en jarenlang hebben we veel plezier gehad met de schoolband. Hoewel ik de techniek miste van iemand die jarenlang les heeft gehad én ook geen noten lees, deed ik alles op gehoor. Legendarisch is het optreden waarin ik twee biertjes teveel had gedronken en ik in de veronderstelling leefde dat de hele band te snel ging.... In ieder geval, komt de beste drummer uit Nederland uit mijn geliefde Alkmaar e.o. Ton Dijkman is o.a. drummer van Marco Borsato en is fantastisch. Op weg naar kantoor had ik "Luid en Duidelijk" van Marco Borsato in de speler zitten en ik heb de hele weg mee zitten drummen. Toen we vorig jaar het concert van Paulo Conte in Teatre Grec bijwoonden, dacht ik dat dit een uitgelezen plek zou zijn voor een semi akoustisch concert voor Marco Borsato. Ik ben ervan overtuigd dat vele fans hiervoor naar Barcelona zullen vliegen en het levert geweldige TV beelden op. Wie weet komt het er nog een keer van.

5 comments:

Anonymous said...

Hee Molletje,
Was weer even top je aan de telefoon te hebben gehad.
Kus aan Astrid,
Edward

Anonymous said...

De IJmond gaat bijna terugverlangen naar de 'shuffle' van R.Mol
Ga voor shuffle: http://www.drummerworld.com/drummers/Jeff_Porcaro.html

Anonymous said...

Wanneer gaan we dat concert organiseren? Ben er zeker van dat jij en ik MB ook in Spanje aan de bak krijgen!!
WJ

Ronald Mol said...

Inderdaad, nu wordt er ook wel eentje opgenoemd. Jeff Porcaro, wat een held en die is dus écht onnavolgbaar. Denk aan de break in "Can't stop loving you". Fantastisch. Enne reken maar dat MB in Barca voet aan de grond krijgt.

Magnus said...

Denk eerder Italië, want hij heeft net een duet opgenomen met Andrea Bocelli !!