Monday, February 06, 2006

Laatste woord van mijn kant over.....

Hoe valt in de huidige spotprentencrisis te voorkomen dat de botsing der beschavingen straks op straat wordt uitgevochten? Politici lopen op eieren: wie een grondrecht van een ‘maar’ voorziet, beperkt het.

Rotterdam, 6 febr. Het handenwringen in de Europese hoofdsteden is bijna hoorbaar. Politieke leiders worstelen met twee impulsen die moeilijk met elkaar lijken samen te gaan.
Moeten ze op de bres staan voor een centrale waarde van hun democratieën, en de persvrijheid verdedigen tegen intimidatie, zelf-censuur en religieuze dogma’s? Of zijn de verhoudingen met moslims in binnen- en buitenland zo explosief, dat het nu belangrijker is te zorgen dat de zaak niet verder uit de hand loopt, en moeten de politici in de eerste plaats voorkomen dat de veel besproken ‘botsing der beschavingen’ op straat wordt uitgevochten?........lees verder.

3 comments:

Anonymous said...

Als we dan toch met discussie groepen bezig zijn, hier een interessante idiote NEderlandse oplossing:

Hulpverlening voor 15-jarige bussendief
ARNHEM - De 15-jarige jongen die maandagavond opnieuw werd betrapt achter het stuur van een gestolen streekbus, krijgt hulpverlening. De politie heeft proces-verbaal wegens diefstal en joyriding tegen hem opgemaakt, maar Justitie in Arnhem moet beslissen wat er met dat verbaal gebeurt, aldus een politiewoordvoerster dinsdag.

Hulpverlening voor 15-jarige bussendief

De jongen nam eind november in twee dagen tijd driemaal een stadsbus mee van vervoerder BBA in Apeldoorn. Hij werd betrapt toen hij met passagiers en al onderweg was naar Dieren.

Maandag stal de 15-jarige een streekbus van Connexxion in Doetinchem en reed daarmee naar Spankeren op de Veluwe. Voor zover bekend heeft de jonge chauffeur nooit schade veroorzaakt of andere weggebruikers in gevaar gebracht.

Drang naar het besturen van bussen
De 15-jarige jongen, die in Oosterbeek woont, heeft maandag tegenover de politie wel een verklaring afgelegd over zijn drang naar het besturen van bussen, maar daar wil de woordvoerster geen nadere informatie over geven. Volgens de jongen heeft hij maandag op de ongeveer 20 kilometer lange rit van Doetinchem naar Spankeren geen passagiers vervoerd. Hij is maandagavond weer op vrije voeten gesteld.

Een woordvoerder van Connexxion zei dinsdag, dat er tot nu toe geen reden is geweest om de remise van bussen extra te beveiligen. Het opstarten en laten rijden van een bus is namelijk een zeer ingewikkelde procedure, die alleen bij beroepschauffeurs bekend is. Maar de jongen zei in november al dat chauffeurs hem hebben geleerd hoe dat moet, omdat zij het enthousiasme voor bussen van het kind leuk vonden.


Gewoon een stout jongetje die op z'n flikker van zijn ouders moet krijgen, niet op onze (jullie) kosten een dure verpleging gaat krijgen om vervolgens het toch weer te proberen! Maar ja, in Nederland wordt alles op anderen gegooid en zo is er weer een (korte termijn-) oplossnig gevonden!
In Spanje zou hij gewoon een goed
pak slaag gekregen hebben, en zijn ouders een boete, dan leer je het wel af!
Walter

Anonymous said...

Toen ik 18 jaar was en zakte voor mijn rijbewijs heb ik meerdere malen de auto van mijn ouders gepikt om 's nachts naar een vriendinnetje te rijden in Oss. Toen mijn ouders erachter kwamen, belden ze de politie en vertelde dat ik waarschijnlijk in Oss was.
Toen ik om 0400 uit eenj discotheek kwam met mijn schatje, stond de politie me op te wachten.
Moest mee naar het politie buro en werd beschuldigd van autodiefstal.

Sindsdien nooit meer de auto van mijn ouders gejat en meteen de volgende keer geslaagd voor mijn rijbewijs!
Goede les geweest en ben mijn ouders er dankbaar voor.

WJ

PS Nu sla ik hier in Barcelona dieven tegen de grond als ik ze van touristen zie stelen! Zou dat hiermee te maken hebben of alleen zijn om mijn agressie kwijt te raken?

Ronald Mol said...

En dat terwijl die herpes die je bij dat grietje had opgelopen in principe al genoeg straf was natuurlijk. Maar, ik ben het met je eens, gewoon hard aanpakken, werkt het best. En wat dat neerslaan van de diefjes betreft, ben ik bang dat dit de ideale uitlaatklep is. Misschien mag ik eens met je mee......