Friday, February 03, 2006

Vrijheid van meningsuiting

Zou de aanslag op bovenstaande boot soms het werk zijn van Deense extreem protestanten? In ieder geval zijn er demonstraties geweest in Londen waar tegen de spotprenten uit Denemarken werd geprotesteerd. De protesterende mensen droegen borden bij zich met teksten als: "Europa, vergeet 9/11 niet." Moet kunnen, we kennen tenslotte vrijheid van meningsuiting....... Waarom kan er niet wat meer zelfspot en humor ingezet worden? Heftige reacties leiden nu eenmaal tot heftige tegenreacties en we zien allemaal wat dat in Gaza al een jaar of 30 tot gevolg heeft gehad.

8 comments:

Anonymous said...

Ontzuiling is het toverwoord !

Magnus said...

Ik zie nu de wedstrijd Egypte - DR Congo op televisie. Juichende en feestvierende Egyptenaren op de tribunes, terwijl er net een grote ramp met louter landgenoten heeft plaatsgevonden. Snap ik het nu niet ? Net als Munchen dus, the games must go on ... wat een verdwazing !

Ronald Mol said...

Wie knipt de (vicieuze) cirkel door??

Anonymous said...

Ja, zuilen weg, steunmuren dan....ja...en toveren maar.

Hans Kazan

Willem Admiraal said...

Je moet je mening kunnen zeggen, maar wèl beleefd blijven. Je moet een beetje in het midden blijven.

Ik kan tegen héél veel vrouwen niet zeggen wat ik denk, zou toch heel veel blauwe plekken oplopen, en tegen heel veel lelijke kerels ook niet, met hetzelfde effekt.

Je moet een beetje beleefd blijven.

Ronald Mol said...

Helemaal mee eens, je moet beleefd blijven en respect blijven tonen. Maar dat je altijd in het midden moet blijven, daar ben ik het niet mee eens. Dan krijg je Scandinavische toestanden. Het meest Zweedse woord dat ik ken is "lagom" wat gewoon, gemiddeld, normaal betekent. Dit woord wordt in Zweden gebruikt en als iets goeds gezien. Met als gevolg dat iedereen op elkaar lijkt en iedereen hetzelfde vindt. Maar, ik neem aan dat dit niet helemaal is wat je bedoelt?

Willem Admiraal said...

Volgens mij hebben wij wel eens een discussie gehad samen....

Het is ook een beetje Amerikaans, waar ze er een beetje vanuit gaan dat als je dezelfde mening hebt en dezelfde interessen, dan kun je goed met elkaar opschieten.

Gelukkig is dit in mijn geval niet van toepassing. Ik had allang een echtscheiding gehad....

Ronald Mol said...

:-)